Asemointiin kuuluvat mm. kysymykset miten yritys erottuu kilpailijoistaan, millaisen mielikuvan yritys haluaa antaa, kenelle yritys palveluitaan tarjoaa?

Tutustuin asemointi tehtävässä Greenziin. Greenzin kilpailuetuna on selvästi sen ainutlaatuisuus salaatti lounasravintolana.  Greenzin asiakkaita ovat nuoret aikuiset tai vahemmat, lapsiperheet harvemmin suuntaavat Greenziin. Takeaway palvelu sopii kiireisille ihmisille. Yrityksellä on myös catering palveluja yksityis- ja yritysjuhliin.

Green haluaa antaa imagon puhtaasta, terveellisestä ja tuoreesta ruuasta. Se erottuu terveellisenä ja kevyenä vaihtoehtona. Greenz mainostaa itseleivottua kuitipitoista leipää, jota saa myös gluteenittomana. Yritys kertoo myös olevansa allergiaystävällinen, sillä ravintolassa käytetään jokaiselle raaka-aineelle eri ottimia. Myös nopea palvelu on mainittu toimintakonseptissa. Heillä on tarjolla lisäksi korkealaatuista kahvia ja smoothieita. Ja he mainostavat etteivät käytä lisä-aineita.

 

Teimme ryhmässä neljästä eri yrityksestä esitelmän, jonka esitimme tunnilla ja sijoitimme kaikki neljä yritystä asemointi kartalle.