Matkamessuilla oli perjantaina runsaasti väkeä. Ensin tulivat opiskelijat ja ammattilaiset ja sitten muut.

Tarjonta oli laajaa ja kaikille oli varmasti jotain. Näytteille asettajia oli monesta maasta. Messuilla oli nuorille suunnattuja matkoja, jokin suosittelivat mm. opintomatkoja.

Myös eri näytteille asettajien matkaesitteissä huomasi eroja, ja niitä oli hyviä ja vähemmän hyviä. Toki niitä oli räätälöity eri asiakasryhmille mutta jotkin esitteet eivät selvästikään houkutelleen asiakkaita.

Työntekijät olivat pukeutuneet asiallisesti ja olivat ystävällisiä ja kehottivat osallistumaan kilpailuihin. He lisäksi jakoivat ahkerasti esitteitä. Eräskin näytteille asettaja antoi meille muovipussin, ettei meidän tarvinnut kanniskella esitteitä käsissämme.

Osastojen sisustukseen oli panostettu ja ne oli koristeltu sopivalla tyylillä, joka loi mielikuvia tulevasta matkasta jonka voisi ostaa yritykseltä.

Matkapojat -yrityksen koju jäi mieleen erityisesti siitä, että heillä oli arvonta kone, jota mainostettiin lauseella ”perusta oma hotelli”. Koneessa sai nimetä oman hotellinsa ja päättää millainen hotelli se on ja minne perustetaan. Arvontaan sai lisätä mukaan myös kolme ystäväänsä. Lopuksi jäi kuitenkin epäselväksi, mikä kilpailu oikeastaan oli ja mitä sillä tarkalleen ottaen voi voittaa, sen olisi siis voinut ilmaista jossain selkeämmin.

Joitain maita esiintyi useaan otteeseen osastoilla, esimerkiksi osastoja jotka mainostivat matkoja Viroon ja Puolaan oli paljon.